op uitstap - Reisverslag uit Westerlo, België van Kristel Mariën - WaarBenJij.nu op uitstap - Reisverslag uit Westerlo, België van Kristel Mariën - WaarBenJij.nu

op uitstap

Door: kristelmarien

Blijf op de hoogte en volg Kristel

28 Februari 2011 | België, Westerlo

De voorbije week heb ik niet alleen les gegeven, maar ben ik ook drie dagen op uitstap geweest. Ik heb samen met een chauffeur enkele toeristische plaatsen in de omgeving van Udaipur bezocht. Het was een leuke afwisseling. In Ranakpur heb ik een oude Jaintempel bezocht en in Kumbalgarh heb ik een bezoek gebracht aan een fort boven op een berg. De route er naar toe was heel mooi, we passeerden rijstvelden en vele kleine landbouwersdorpjes met ossenkarren, kamelenkarren, herders met geiten en buffels, enz. Een groot contrast met de stad Jodhpur waar we 's avonds arriveerden. Daar was het weer druk met veel mensen en motors. De stad zelf sprak me niet zo aan en ik had de indruk dat de mensen er niet zo vriendelijk zijn als in Udaipur, maar misschien ben ik niet meer helemaal objectief en voel ik meer sympathie voor mijn "thuisstad" Udaipur. Het fort was in elk geval indrukwekkend. Het is dan ook een druk bezochte toeristische trekpleister in Rajasthan. Vanuit Jodhpur ging het richting Mount Abu, inderdaad een berg van 1200 meter hoog, dus 's morgens en 's avonds kon je wel een extra trui gebruiken. Ik ben eerst naar het sunsetpoint gegaan, de belangrijkste attractie hier. Dat was weer zo typisch India, ik kan het gewoon niet beschrijven. Maar ik zal een poging doen. Je moet je voorstellen : een paar duizend Indiers die naar een uitzichtpunt wandelen om de zonsondergang te bekijken. Daartussen galopperen paarden, rijden karretjes en langs de kant staan massa's verkopers hun waar aan te prijzen. Op het uitzichtpunt zelf zijn trappen op verschillende niveau's om de zonsondergang te kunnen bekijken. Die duizende Indiers staan of zitten hier allemaal (bijna geen buitenlandse toeristen) En ook hier loopt het vol verkopers die constant luid roepen. En als het dan zover is, als de zonsondergang begint, komen de professionele fotografen in actie. Je moet plaats maken want ze willen op zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk foto's van koppeltjes voor de ondergaande zon maken. En als de zon onder is, haast iedereen zich weer naar beneden, als een kudde ontsnapte dieren. Echt romantisch kan je dat niet noemen en ik kan niet zeggen dat ik ervan genoten heb, maar het is wel zo typisch India. Om dit gebeuren te compenseren, heb ik mij de dag erna een plekje op de berg uitgezocht waar ik helemaal alleen was zodat ik eindelijk de geluiden van de natuur kon horen en van het uitzicht kon genieten. De chauffeur begreep niet waarom ik de tempel niet wilde bezoeken, maar ik wilde even ontsnappen aan het gekke India en denken dat ik ergens anders was want daarna volgde weer een rit van 4 uren naar Udaipur. En ondertussen is het maandag en is mijn laatste volledige week hier begonnen. Het was een valse start want ik heb uiteindelijk toch last van diarree. Het moest er eens van komen. Zo gaat mijn voorraad Belgisch wc papier toch nog op geraken. Een dagje rust en hopelijk kan ik morgen weer aan de slag.






  • 28 Februari 2011 - 22:08

    Elma Snijder:

    sterkte ermee Kristel! doe enkel hetgeen je voelt dat je aankunt, de rest? afzeggen! liefs, elma

  • 01 Maart 2011 - 08:09

    Susie:

    Kristel, wat het typisch Indisch ongemakje betreft wil ik u hierbij een tip geven. Bij ons bezoek aan India, jaren geleden, waren er in onze groep ook reizigers die enkele dagen last haden van diarree, de Belgische immodium hielp niet. Onze Indische gids is toen naar een plaatselijke apotheek gegaan. De zieken moesten toen een zakje met poeder in 1/2 à 1 liter water oplossen. Dit hielp bij hun direct. Ik hoop echter wanneer je dit leest dat je van je kwaaltje reeds verlost bent. Geniet nog van de resterende tijd.

  • 01 Maart 2011 - 16:55

    Johan:

    De laatste loodjes wegen het ...
    Maar niet als je met diarree zit .
    Hopelijk genees je snel en kan je nog van je laatste dagen genieten .

  • 01 Maart 2011 - 18:46

    Bertje:

    hopelijk zit je niet te lang op de plank en ben je snel weer de oude.
    wel chique dat je al zoveel hebt meegemaakt, we gaan nog veel verhalen horen binnenkort. tot volgende week. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristel

Actief sinds 05 Dec. 2010
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 81049

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 10 Januari 2018

Happy kids in Badischool in Udaipur

26 November 2016 - 10 Januari 2017

Extra helpende handen

01 December 2014 - 10 Januari 2015

In goed gezelschap

16 November 2013 - 29 December 2013

Kerstmis 2013 in Udaipur

09 December 2012 - 29 December 2012

Opnieuw naar Udaipur in 2012

17 Januari 2011 - 10 Maart 2011

Aan de slag in Udaipur

Landen bezocht: