Jalo Ka Gura - Reisverslag uit Westerlo, België van Kristel Mariën - WaarBenJij.nu Jalo Ka Gura - Reisverslag uit Westerlo, België van Kristel Mariën - WaarBenJij.nu

Jalo Ka Gura

Blijf op de hoogte en volg Kristel

21 Mei 2016 | België, Westerlo

Jalo Ka Gura is een kleine school in Gogunda. Dat is een arme bergachtige streek waar vooral boeren wonen. Het is er vaak kouder dan in de stad omdat het hoger ligt. Ik ga er met de lokale bus naar toe. Ongeveer een uur rijden vanaf de stad Udaipur. Er zitten vrij veel leerkrachten op de bus die vanuit Udaipur naar de scholen in Gogunda gaan, maar ook lokale mensen in traditionele kleren. Ik ben de enige blanke, de enige niet-Indiër. Het is ongeveer een uur rijden en de bus zit en staat meestal overvol. De jonge gasten moeten op het dak van de bus zitten.
Jalo Ka Gura is een kleine school met ongeveer 30 leerlingen. Er zijn ook enkele jonge kindjes. Er wordt niet echt veel met hen gedaan, maar ze krijgen tenminste warm eten 's middags. Soms zijn er twee leerkrachten, soms is er een. Ze zijn vrij streng voor de kinderen. Er is wel discipline en structuur in deze school.
Ik geef Engelse les aan het vierde en vijfde leerjaar. Ik doe ook creatieve opdrachten met hen. Meestal heb ik zo'n 12 à 15 leerlingen in mijn klas. Ze zijn heel geïnteresseerd en sommige leren heel snel nieuwe dingen. Het is heel fijn om in een kleine groep te werken. Tijdens de middagpauze speel ik balspelletjes met de kinderen of doen we een estafette race. Dat vinden ze geweldig. Vooral als ik mee spring loop, hinkel en .......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristel

Actief sinds 05 Dec. 2010
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 81032

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 10 Januari 2018

Happy kids in Badischool in Udaipur

26 November 2016 - 10 Januari 2017

Extra helpende handen

01 December 2014 - 10 Januari 2015

In goed gezelschap

16 November 2013 - 29 December 2013

Kerstmis 2013 in Udaipur

09 December 2012 - 29 December 2012

Opnieuw naar Udaipur in 2012

17 Januari 2011 - 10 Maart 2011

Aan de slag in Udaipur

Landen bezocht: