de laatste dagen - Reisverslag uit Westerlo, België van Kristel Mariën - WaarBenJij.nu de laatste dagen - Reisverslag uit Westerlo, België van Kristel Mariën - WaarBenJij.nu

de laatste dagen

Door: kristelmarien

Blijf op de hoogte en volg Kristel

04 Maart 2011 | België, Westerlo

Mijn verbljf in Udaipur zit er bijna erop. Ik heb deze week voor het laatst les gegeven in de verschillende scholen en het weeshuis en al mijn materiaal en cadeautjes uitgedeeld. Maandag is er nog een afscheidsfeestje in Barischool. Ik trakteer de kinderen op pudding met fruit en Indische snacks en de leerkrachten hebben iets voor mij geregeld. In deze school heb ik het meeste tijd doorgebracht. Het contact met de directrice en de leerkrachten was heel goed en ze hebben me heel graag. Ik hoop dat ze nu zelf wat meer initiatief nemen en de kinderen op een andere manier Engels zullen leren. Afwachten ....
Ik ben deze week ook bij enkele mensen thuis op bezoek geweest. Dat betekent : chai drinken en mee aanschuiven voor het avondeten. Dat is plezant en iedereen is super lief, maar het vraagt wel veel tijd. Toen ik bij de directrice van Barischool en haar familie op bezoek was, voelde ik mij wel een beetje als een aapje in de zoo. Zelfs de buren kwamen langs om mij te "bekijken".
De volgende dagen geeft Gheeta mij kookles. Ik heb al eens chapati's gemaakt en ze waren zelfs bijna rond. Niet slecht voor de eerste keer. Ik heb al een voorraadje kruiden gekregen. Dus als ik in België heimwee krijg naar het Indische eten, kan ik proberen om het zelf klaar te maken.
Voor de rest ga ik de laatste dagen nog wat genieten van de leuke plekjes in de stad en het mooie weer. 1 maart is de zomer begonnen en het is veel warmer nu, zelfs 's nachts, maar het is nog goed te verdragen (maar ik heb het dan ook niet snel te warm).Dinsdagavond geef ik een afscheidsfeestje voor alle mensen waar ik mee samengewerkt heb en de familie waar ik gewoond heb. Dan kan ik in één keer afscheid nemen van iedereen. En daarna is het stilaan tijd om koffers te pakken.

groetjes aan iedereen (((










  • 04 Maart 2011 - 16:51

    Ventje:

    Kzal maar ne jas meepakken als ik je op de luchthaven ophaal :-)

  • 04 Maart 2011 - 17:05

    V Ma En Pa:

    het zit er bijna op; geniet nog v de laatste dagen en welkom thuis over 6 dagen!

  • 05 Maart 2011 - 16:40

    Kelly:

    Hey Kristel,

    ik was altijd blij als je weer een verslagje had achtergelaten. Ik heb alles met heel veel aandacht gelezen. Ik hoop dat je veel foto's hebt genomen want ik ben benieuwd of het beeld dat ik me nu van Indië heb gevormd, een beetje overeenkomt met de realiteit. Ik vind het wel fijn dat je bijna terug bent en dat we u terug overal zullen zien opduiken in Westerlo. Hopelek ben jij even enthousiast om terug naar Westel te komen :-) XXX

  • 05 Maart 2011 - 22:43

    Ilde:

    Kristel, ik heb je reis met heel veel belangstelling gevolgd. Je zal zeker verrijkt terukomen. Het lijkt me geweldig wat je daar gedaan en beleefd hebt.
    Toch een warm welkom terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristel

Actief sinds 05 Dec. 2010
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 81044

Voorgaande reizen:

20 November 2017 - 10 Januari 2018

Happy kids in Badischool in Udaipur

26 November 2016 - 10 Januari 2017

Extra helpende handen

01 December 2014 - 10 Januari 2015

In goed gezelschap

16 November 2013 - 29 December 2013

Kerstmis 2013 in Udaipur

09 December 2012 - 29 December 2012

Opnieuw naar Udaipur in 2012

17 Januari 2011 - 10 Maart 2011

Aan de slag in Udaipur

Landen bezocht: