samen aan de slag - Reisverslag uit Westerlo, België van Kristel Mariën - WaarBenJij.nu samen aan de slag - Reisverslag uit Westerlo, België van Kristel Mariën - WaarBenJij.nu

samen aan de slag

Blijf op de hoogte en volg Kristel

27 Januari 2017 | België, Westerlo

We zijn naar Udaipur gekomen om ons in te zetten voor de organisatie Matra-Sansthan, die scholen in de buurt van Udaipur ondersteunt.
Eén van de eerste dagen maken we een daguitstap met auto en chauffeur en bezoeken drie scholen in Gogunda. Het is fijn om te zien dat mijn ouders en Jan zich hier nu ook goed voelen en genieten van de kids, de natuur en de rust. We zijn niet met lege handen naar de schooltjes gekomen. Natuurlijk zijn er koekjes voor iedereen. In één school spelen we met ballonnen en in de andere scholen maken we armbandjes met loombandjes. Tussendoor checken we het niveau van het Engels van de kids.
Een andere dag gaan we met de riksja naar Barischool. Met deze school heb ik al sinds 2011 een heel goede samenwerking. Het is dan ook heel tof om het enthousiasme van de leerkrachten en kids te zien als we er aankomen. We beslissen samen om een klas te schilderen. Hopelijk krijgen we de zwarte muren opnieuw wit. We gaan het in elk geval proberen. Na het bezoek aan de school wandelen we naar het meer in de buurt van de school. Hier is het echt zo mooi en rustig. Een ideale plek voor een late lunch. Daarna met een goed gevoel weer naar de stad.
Een klas schilderen: dwz plamuursel, plamuurmessen, witte en blauwe verf en borstels kopen. Op zoek gaan naar emmers en een trapladder. Dan zijn we er klaar voor. Eerst de lijmresten verwijderen, gaatjes vullen en dan de vuile muren schilderen, het bovenste deel met witte waterverf, het onderste deel met blauwe olieverf. Het gaat super. Na twee dagen kunnen we de banken afwassen en alles terug zetten in een mooie propere klas. En de volgende dag feestje ...... chocolade- en ananascake en vers ananassap voor de kids en gekleurde papieren vliegertjes maken en spelen. Iedereen amuseert zich en geniet.
Ik ben zo blij met het resultaat van onze schilderwerken, de happy kids en leerkrachten. Ik ben vooral super content en dankbaar voor het feit dat we dit samen hebben kunnen doen. Dikke merci aan mijn ouders en Jan voor hun hulp en enthousiasme.