Onderweg naar Udaipur - Reisverslag uit Westerlo, België van Kristel Mariën - WaarBenJij.nu Onderweg naar Udaipur - Reisverslag uit Westerlo, België van Kristel Mariën - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Udaipur

Blijf op de hoogte en volg Kristel

27 Januari 2017 | België, Westerlo

Zaterdag 26 november 2016 is het weer zover. Dan vertrek ik voor de tweede keer samen met mijn ouders en goede vriend Jan naar Udaipur in India. Vanuit Brussel nemen we een vlucht van Lufthansa naar Delhi met een tussenstop in Zurich. In India is er een gebrek aan cash geld omdat de eerste minister Modi heeft beslist om de biljetten van 500 en 1000 INR uit circulatie te nemen. Deze biljetten worden enkel nog, tijdelijk, in de banken aanvaard.
Bij onze aankomst in de luchthaven van Delhi schuiven we lang aan om euro's te wisselen. Maximum 70 euro per persoon. Genoeg voor de eerste dagen. We hebben een overnachting geboekt in een hotel dichtbij de luchthaven. Toch enkele uren slaap in een bed, een douche en een lekker ontbijt. Zondagnamiddag nemen we de vlucht van Delhi naar Udaipur. We worden opgewacht door Mukesh en een chauffeur. Wij en de bagage passen net, of is het eerder net niet, in de auto. Onderweg naar de stad hebben we autopech, een lekke band. Misschien toch te veel gewicht :-). Na een paar telefoontjes, een andere auto. Overladen van bagage en we zijn weer op weg.
Mijn ouders worden hartelijk, als familie, verwelkomd in hotel Mahendra Prakash. Jan en ik verblijven opnieuw in hotel Udai Niwas, mijn vaste stek in Udaipur. Het voelt goed om weer "thuis" te komen. 's Avonds eten we samen onze eerste Indische maaltijd. Spicy voor de één, iets minder spicy voor de ander, maar super lekker. Ik kijk uit naar de volgende weken.